Prorektorzy

DR HAB. ANDRZEJ PAWEŁ BIEŚ SJ, PROF. UIK

PROREKTOR DS. ORGANIZACJI I ROZWOJU UCZELNI

1. Koordynuje i nadzoruje działania związane z opracowaniem i wdrażaniem strategii rozwoju Uczelni.

2. Monitoruje realizację Deklaracji Społecznej Odpowiedzialności Uczelni.

3. Współpracuje z Pełnomocnikiem Rektora ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni.

4. Monitoruje działania w zakresie współpracy Uczelni z otoczeniem instytucjonalnym i społecznym, w tym z podmiotami gospodarczymi, organami państwowymi i samorządowymi oraz z instytucjami NGO.

5. Koordynuje działania związane z kształtowaniem struktury organizacyjnej Uczelni, jej cyfryzacji i informatyzacji oraz rozwijaniem jej bazy lokalowej.

6. Nadzoruje działania Działu Projektów.

7. Nadzoruje działania Biura Promocji.

8. Współpracuje z senackimi i rektorskimi komisjami w kwestiach dotyczących organizacji i rozwoju Uczelni.

9. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.

 

Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Organizacji i Rozwoju Uczelni:

1. Dział Projektów 

2. Biuro Promocji

3. Centrum Kultury i Dialogu.

 

DR HAB. BEATA TOPIJ-STEMPIŃSKA, PROF. UIK

PROREKTOR DS. NAUKI

1. Koordynuje i nadzoruje działalność naukową i badawczą Uczelni oraz prowadzenie na ich bazie prac rozwojowych i wdrożeniowych.

2. Nadzoruje całokształt prac związanych z przygotowywaniem i realizacją grantów naukowo-badawczych i wdrożeniowych.

3. Koordynuje i wspomaga transfer wyników badań (B+R) oraz świadczenie usług badawczych i doradczych przez Uczelnię (kryterium III – wpływ działalności naukowej lub artystycznej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki).

4. Koordynuje i nadzoruje rozwój kadry naukowo-badawczej Uczelni.

5. Współpracuje ze Szkołą Doktorską w zakresie kształcenia.

6. Koordynuje współpracę naukową i badawczą Uczelni z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami akademickimi i naukowo-badawczymi.

7. Koordynuje współpracę naukową i badawczą Uczelni z podmiotami gospodarczymi, społecznymi i administracyjnymi.

8. Organizuje, koordynuje i wspiera upowszechnianie dorobku naukowego i badawczego kadry naukowo-badawczej Uczelni.

9. Odpowiada za całokształt prac związanych z organizacją i monitorowaniem prac dotyczących ewaluacji dyscyplin za lata 2022-2025.

10. Monitoruje działalność publikacyjną pracowników naukowo-badawczych i badawczych, którzy złożyli oświadczenie o przynależności do liczby „N”.

11. Współpracuje z Działem Nauki i Kształcenia w kwestii raportowania danych do modułu „Dorobek naukowy” oraz raportowania danych do PBN.

12. Współpracuje z Działem Projektów w zakresie projektów naukowych i badawczych.

13. Koordynuje wdrażanie w Uczelni ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” oraz rozporządzeń wykonawczych, w zakresie nauki.

14. Nadzoruje działalność Biblioteki Naukowej.

15. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.

 

Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Nauki:

1. Biblioteka Naukowa

2. Czasopisma naukowe UIK

3. Dział Nauki i Kształcenia – sekcja nauki

4. Biuro Współpracy Międzynarodowej

5. Rada ds. Stopni Naukowych

6. Samorząd Doktorantów

7. Wydawnictwo Naukowe UIK.

 

DR HAB. MONIKA STANKIEWICZ-KOPEĆ, PROF. UIK

PROREKTOR DS. STUDENCKICH I KSZTAŁCENIA

1. W zakresie spraw studenckich: dydaktycznych, socjalnobytowych i dyscyplinarnych oraz jakości kształcenia i usług edukacyjnych:

1.1. Rozpatruje odwołania studentów od decyzji dziekanów/kierowników jednostek, w indywidualnych sprawach studentów, w zakresie spraw studenckich, socjalnobytowych, finansowych i pomocy materialnej oraz spraw dyscyplinarnych.

1.2. Nadzoruje przygotowywanie i aktualizacje zasad przyznawania pomocy materialnej dla studentów do zatwierdzenia przez Rektora.

1.3. Nadzoruje przyznawanie pomocy materialnej dla studentów.

1.4. Nadzoruje opracowanie dla władz Uczelni, Ministerstwa Edukacji i Nauki, GUS i innych instytucji zbiorczych sprawozdawczości na temat spraw socjalnych studentów oraz udzielanej im pomocy materialnej.

1.5. Nadzoruje działalność Działu Spraw Studenckich.

1.6. Nadzoruje działania Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami.

1.7. Monitoruje jakość kształcenia na prowadzonych przez Uczelnię kierunkach studiów.

1.8. Nadzoruje opracowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z pobieraniem opłat za świadczone usługi edukacyjne.

1.9. Organizuje i nadzoruje proces rekrutacji studentów wszystkich stopni.

1.10. Monitoruje działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

2. W zakresie aktywności studenckiej:

2.1. Koordynuje działania i nadzoruje studencką działalnością naukową, kulturalną, sportową i rekreacyjną oraz nadzoruje działalność Studenckich Kół Naukowych UIK.

2.2. Nadzoruje realizację budżetu Samorządu Studenckiego UIK przeznaczonego na finansowanie działalności studenckiej.

2.3. Podejmuje decyzje w kwestiach rejestracji uczelnianych organizacji studenckich.

2.4. Współpracuje z Uczelnianą Radą Samorządu Studenckiego.

2.5. Nadzoruje działania realizowane przez Biuro Karier UIK.

3. W zakresie współpracy ogólnouczelnianej i międzyuczelnianej:

3.1. Współpracuje z senackimi i rektorskimi komisjami w kwestiach spraw studenckich.

3.2. Koordynuje współpracę krajową i międzynarodową w zakresie dydaktycznym.

3.3. Nadzoruje działalność Działu Nauki i Kształcenia w zakresie spraw pracowniczych oraz kształcenia.

3.4. Nadzoruje merytoryczną stronę istniejących i nowych kierunków studiów.

3.5. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.

 

Jednostki organizacyjne i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Studenckich 

i Kształcenia:

1. Biuro Karier

2. Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami

3. Dział Spraw Studenckich (Biuro Rekrutacji, Biuro Stypendialne)

4. Dział Nauki i Kształcenia  – sprawy pracownicze i sekcja kształcenia

5. Ignacjańskie Centrum Wolontariatu

6. Międzywydziałowe Studium Języków Obcych

7. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

8. Samorząd Studencki.