Strona główna Uczelnia Uniwersytet Struktura Administracja Rektorat Prorektorzy
Prorektorzy
DR HAB. ANDRZEJ PAWEŁ BIEŚ SJ, PROF. UIK
PROREKTOR DS. ORGANIZACJI I ROZWOJU UCZELNI
1. Koordynuje i nadzoruje działania związane z opracowaniem i wdrażaniem strategii rozwoju Uczelni.
2. Monitoruje realizację Deklaracji Społecznej Odpowiedzialności Uczelni.
3. Współpracuje z Pełnomocnikiem Rektora ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni.
4. Monitoruje działania w zakresie współpracy Uczelni z otoczeniem instytucjonalnym i społecznym, w tym z podmiotami gospodarczymi, organami państwowymi i samorządowymi oraz z instytucjami NGO.
5. Koordynuje działania związane z kształtowaniem struktury organizacyjnej Uczelni, jej cyfryzacji i informatyzacji oraz rozwijaniem jej bazy lokalowej.
6. Nadzoruje działania Działu Projektów.
7. Nadzoruje działania Biura Promocji.
8. Współpracuje z senackimi i rektorskimi komisjami w kwestiach dotyczących organizacji i rozwoju Uczelni.
9. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.
Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Organizacji i Rozwoju Uczelni:
1. Dział Projektów
2. Biuro Promocji
3. Centrum Kultury i Dialogu.
DR HAB. BEATA TOPIJ-STEMPIŃSKA, PROF. UIK
PROREKTOR DS. NAUKI
1. Koordynuje i nadzoruje działalność naukową i badawczą Uczelni oraz prowadzenie na ich bazie prac rozwojowych i wdrożeniowych.
2. Nadzoruje całokształt prac związanych z przygotowywaniem i realizacją grantów naukowo-badawczych i wdrożeniowych.
3. Koordynuje i wspomaga transfer wyników badań (B+R) oraz świadczenie usług badawczych i doradczych przez Uczelnię (kryterium III – wpływ działalności naukowej lub artystycznej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki).
4. Koordynuje i nadzoruje rozwój kadry naukowo-badawczej Uczelni.
5. Współpracuje ze Szkołą Doktorską w zakresie kształcenia.
6. Koordynuje współpracę naukową i badawczą Uczelni z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami akademickimi i naukowo-badawczymi.
7. Koordynuje współpracę naukową i badawczą Uczelni z podmiotami gospodarczymi, społecznymi i administracyjnymi.
8. Organizuje, koordynuje i wspiera upowszechnianie dorobku naukowego i badawczego kadry naukowo-badawczej Uczelni.
9. Odpowiada za całokształt prac związanych z organizacją i monitorowaniem prac dotyczących ewaluacji dyscyplin za lata 2022-2025.
10. Monitoruje działalność publikacyjną pracowników naukowo-badawczych i badawczych, którzy złożyli oświadczenie o przynależności do liczby „N”.
11. Współpracuje z Działem Nauki i Kształcenia w kwestii raportowania danych do modułu „Dorobek naukowy” oraz raportowania danych do PBN.
12. Współpracuje z Działem Projektów w zakresie projektów naukowych i badawczych.
13. Koordynuje wdrażanie w Uczelni ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” oraz rozporządzeń wykonawczych, w zakresie nauki.
14. Nadzoruje działalność Biblioteki Naukowej.
15. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.
Jednostki i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Nauki:
1. Biblioteka Naukowa
2. Czasopisma naukowe UIK
3. Dział Nauki i Kształcenia – sekcja nauki
4. Biuro Współpracy Międzynarodowej
5. Rada ds. Stopni Naukowych
6. Samorząd Doktorantów
7. Wydawnictwo Naukowe UIK.
DR HAB. MONIKA STANKIEWICZ-KOPEĆ, PROF. UIK
PROREKTOR DS. STUDENCKICH I KSZTAŁCENIA
1. W zakresie spraw studenckich: dydaktycznych, socjalnobytowych i dyscyplinarnych oraz jakości kształcenia i usług edukacyjnych:
1.1. Rozpatruje odwołania studentów od decyzji dziekanów/kierowników jednostek, w indywidualnych sprawach studentów, w zakresie spraw studenckich, socjalnobytowych, finansowych i pomocy materialnej oraz spraw dyscyplinarnych.
1.2. Nadzoruje przygotowywanie i aktualizacje zasad przyznawania pomocy materialnej dla studentów do zatwierdzenia przez Rektora.
1.3. Nadzoruje przyznawanie pomocy materialnej dla studentów.
1.4. Nadzoruje opracowanie dla władz Uczelni, Ministerstwa Edukacji i Nauki, GUS i innych instytucji zbiorczych sprawozdawczości na temat spraw socjalnych studentów oraz udzielanej im pomocy materialnej.
1.5. Nadzoruje działalność Działu Spraw Studenckich.
1.6. Nadzoruje działania Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami.
1.7. Monitoruje jakość kształcenia na prowadzonych przez Uczelnię kierunkach studiów.
1.8. Nadzoruje opracowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z pobieraniem opłat za świadczone usługi edukacyjne.
1.9. Organizuje i nadzoruje proces rekrutacji studentów wszystkich stopni.
1.10. Monitoruje działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
2. W zakresie aktywności studenckiej:
2.1. Koordynuje działania i nadzoruje studencką działalnością naukową, kulturalną, sportową i rekreacyjną oraz nadzoruje działalność Studenckich Kół Naukowych UIK.
2.2. Nadzoruje realizację budżetu Samorządu Studenckiego UIK przeznaczonego na finansowanie działalności studenckiej.
2.3. Podejmuje decyzje w kwestiach rejestracji uczelnianych organizacji studenckich.
2.4. Współpracuje z Uczelnianą Radą Samorządu Studenckiego.
2.5. Nadzoruje działania realizowane przez Biuro Karier UIK.
3. W zakresie współpracy ogólnouczelnianej i międzyuczelnianej:
3.1. Współpracuje z senackimi i rektorskimi komisjami w kwestiach spraw studenckich.
3.2. Koordynuje współpracę krajową i międzynarodową w zakresie dydaktycznym.
3.3. Nadzoruje działalność Działu Nauki i Kształcenia w zakresie spraw pracowniczych oraz kształcenia.
3.4. Nadzoruje merytoryczną stronę istniejących i nowych kierunków studiów.
3.5. Realizuje inne zadania zlecone przez Rektora.
Jednostki organizacyjne i stanowiska podległe Prorektorowi ds. Studenckich
i Kształcenia:
1. Biuro Karier
2. Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami
3. Dział Spraw Studenckich (Biuro Rekrutacji, Biuro Stypendialne)
4. Dział Nauki i Kształcenia – sprawy pracownicze i sekcja kształcenia
5. Ignacjańskie Centrum Wolontariatu
6. Międzywydziałowe Studium Języków Obcych
7. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
8. Samorząd Studencki.